Tahniah Dato Salleh Man

DPPK mengucapkan tahiah kepada Dao' atas perlantikan beliau sebagai YDP MAIPP

Nuzul Al Quran

DPPK Permatang Pauh mengucapkan Salam Nuzul Al Quran

Mengaminkan Doa Wehdah

Para Exco DPPK mengaminkan doa wehdah selepas Mesy Agung DPPK 2012.

Bersihkan Surau

Unit Amal bergotong royong membersihkan surau.

Demo

Demo di Masjid Permatang Janggus selepas solat Jumaat

Saturday 22 October 2011

Pulau Pinang kaji trafik negeri bersama Halcrow

Chow_Kon_Yeow_2
Kerajaan Negeri Pulau Pinang mengumumkan untuk bekerjasama dengan Firma Halcrow (M) demi memastikan kualiti trafik di negeri perindustrian itu bertaraf antarabangsa, kata Chow Kon Yeow (gambar). Exco Kerajaan Tempatan dan Pengurusan Lalulintas itu berkata, walaupun perkhidmatan percuma Bridge Express Shuttle Transit (BEST) dan Central Area Transit (CAT Bus) diakui rakyat banyak memperbaiki sistem pengangkutan awam yang sedia ada, namun kerajaan negeri masih tidak berpuas hati dengan rekod kejayaan tersebut.

“Matlamat mengurangkan kesesakan melalui perkhidmatan berkenaan masih jauh berikutan kebanyakan pengguna hanya pelajar sekolah dan warga asing. "Bridge Express Shuttle Transit (BEST) dan Central Area Transit (CAT Bus) yang diperkenalkan sebelum ini masih di tahap yang kurang memberansangkan," ujar beliau di Komtar, Georgetown. Beliau berkata, kesesakan trafik mungkin berpunca oleh kepenggunaan tanah sendiri yang kian terhad sehingga mempengaruhi pola jalan di kawasan berkenaan.

Ujarnya, rakyat juga lebih cenderung bergerak menggunakan kenderaan sendiri berbanding kenderaan awam atas alasan lebih mudah dan cepat ke tempat kerja. Melihat pada trend itu, beliau berkata kerajaan negeri dengan kerjasama Rapid Penang sedang berusaha menambahkan 200 bas lagi demi keselesaan hidup rakyat.

Kon Yeow berbincang dengan Turner

Bercakap pada sidang media yang sama, Pengarah Halcrow, David Turner berkata konsultannya sebelum ini berjaya mewujudkan sistem Transit Aliran Ringan (LRT) Aliran 2 (Putra) di Kuala Lumpur. Berbekalkan pengalaman itu, beliau yakin boleh bekerjasama dengan kerajaan negeri Pulau Pinang. “Kajian trafik negeri ini telah bermula pada Mei lalu dan dijangka berakhir Mac atau April tahun depan. “Antara polisi dan strategi yang akan dipertingkatkan melibatkan tempat letak kereta, kordinasi lampu isyarat, keselamatan jalan dan operasi teksi,” ujar beliau.

Sunday 16 October 2011

Keuntungan/Kerugian Kerajaan Pulau Pinang : Pakatan vs BN

Friday 7 October 2011

Tiada Wang Judi Untuk Warga Emas di Pulau Pinang